woensdag 14 maart 2012

HET AFSCHEID VAN JAN THIJS DE HAAN VAN HET LAUWERS COLLEGE

23 SEPTEMBER 2005
Bij het afscheid van Jan Th. de Haan van het Lauwerscollege te Grijpskerk













de zon schijnt en het is droog ...... dus Jan je regenpak is ergens in school.



















laatste woorden die de herinnering voor altijd zullen bepalen!
........of toch niet?



Verdikke, nou heeft Jan alweer m'n e- mailbox gehackt. Wat is het ook een lepe snoodaard!
Die dekselse snaak heeft zeker niks beters te doen in zijn vrije tijd. Nou ja, ik mail 'm wel even mijn groeten.

Erik Dijkstra











Jan de tijd vliegt. Nog niet zo lang geleden "ouwe Haan, jonge Haan". Nu al afscheid van de jonge, ons achterlatend in leegte.

"Veul plesair , mien jong en moak er wat van"

Jouw analytisch vermogen en serieuze gedachtenspinsels met humoristische ondertoon zullen de docentenkamer niet meer vullen.

Ook zullen de vaksectie collegae nooit meer serieus in kunnen gaan op een als grap bedoelde opmerking van jou.
Tijdens de leerlingenbespreking wist jij vaak leerlingen net even anders neer te zetten en daardoor kreeg een leerling weer glans.

Jan bedankt voor deze mooie jaren en ik wens jou al het goede!!

MARK






Het wordt steeds stiller aan de Ronde tafel!

GERUS FOLKERSMA










Beste Jan.

Jammer dat jij weggaat! Tijdens de badmintonsessies op vrijdag, was jij mij telkens te snel af.
Nu is de kans klein, dat ik ooit nog van jou zal winnen.

Een gezonde en sportieve toekomst met veel geluk.
MARK HOGEVEEN




Jan,

Bedankt voor alles collega!
Geniet van je wel verdiende vrije tijd en maak er wat van.
Veel geluk.

Groeten,
JUDITH








Beste Jan,

Lekker ontspannen maar geen vlotten bouwen.
Jammer van onze sportmiddagen. Jammer dat we je grapjes moeten missen.
Misschien kun je er over nadenken.

Kortom je hebt het verdiend en ik hoop dat je er lang van genieten mag.
Kom nog eens lang

Groeten Folko




Ruim baan voor Jan de Haan!!

Uitrusten vindt hij maar niets, hij racet met zijn fiets over velden en wegen.
Ik wens je zegen en niet teveel regen.
Bedakt voor je relativerend vermogen en je humor.

ROLF

Beste Jan,
geniet van je vrije tijd.

HENK



BESTE JANNEMAN!

Ik heb 1000 verhalen over jou n. a. v. al die dagen waarop ik hier in Grijpskerk aan het werk was samen met jou ......
Vooral het dubbelspel in het badminton zal ik missen. We waren goed!
Héj, geniet van je rust jongen en hopelijk eens tot ziens!

Groetjes CORNELIS



Jan, ik heb je zeer gewaardeerd als humorrijke sollega.

Ik wens je een gezonde fietsrijke toekomst.

PIET WESTRA
















naJ,

. La ki nok nepol tiurethcA
!nevyrhes tiurethca hov hi nak uN, eem tein  hlav teH guinefev naam
! tnuik traab

! nehrew et nemas wuoj tein mo reizelp lov neraj 4 neraw teH

DLORAH










Beste Jan,

Ik heb je in korte tijd leren kennen als een collega die erg plezierig in de omgang is met collega's en leerlingen.
Het gaat je goed en je geniet van je welverdiende vrije tijd.

MENNO VAN DER WAL







Wachtend op je gezegdes, vol humor en analyserend.

Bedankt voor je collegialiteit!

Alle goeds!

HENNIE


Ik vond je een fijne, originale collega met een heel bijzondere kijk op kinderen.
Dat ga ik missen.
Wens je veel plezier.

DETSJE




Jan, je bent van beroep een onderwijskunstenaar.

Je eindprodukt telkens opnieuw een kunstwerk!









Beste Jan, 
Na de 
"oude" haan, nu ook de "jonge"  haan. Een haanloos tijdperk breekt aan.
Jouw creativiteit zal gemist worden. Lappen tekeningen en gedichten bij de diplomauitreiking zullen in ons geheugen blijven

Ik wens je veel gezondheid, geluk en voorspoed in de komende tijd.

KAREL




Jan,

Wat zal het rustig zijn. Niet meer opletten en op mijn hoede moeten zijn, zonder de opmerkingen van jou.

Je probeerde mij toch steeds op de kast te jagen, maar nu kan ik blijven zitten achter mijn bureau.  

Ja, de telefoon die gaat nog al eens.

"Mag ik meneer De Haam van u?"

Het spijt mij, maar die werkt hier niet meer!


Tot ziens en wij komen elkaar vast nog wel tegen op de fiets.

groeten
LAURA






Beste Jan,

Helaas was het maar voor een enkel jaartje, maar de paaldamsende tussenuurtjes zal ik nooit vergeten.
Ik wens je heel veel fietsplezier in Nederland toe en hoop je weer gauw  te zien!

fijne groeten,

BAS VAN ROOIJ

BIJ JAN AAN TAFEL IS ER ALTIJD WAT TE LACHEN!
Kom nochris del!
Groetnis 

SYTSKE VAN ASSEN

ps. Geniet ervan.

Ik ken je nog niet zo lang, maar ondertussen heb ik wel begrepen, dat je in bent voor iedere stunt.

RIEKIE





Jan, bedankt voor alle zinvolle en zinloze gesprekken.

JOLANDA



Jan. jij bent een verhaal apart 's morgens vond jij op de fiets jouw start, genietend van ruimte, buiten en natuur daarna kregen voor jou het eerste uur van onderwijzen, prikkelen en lozen van ideeën aan die leerlingen, van reuzen tot pygmeeën en als het kan geregeld even ouwehoeren 'n pedagogisch praatje en naar koekeloeren observen, analyseren en praktiseren.
Nu je niet meer, werkt, werk je nog steeds.
Aan alles en iedereen zowel uit als thuis.
Hou de moed en de humor d'r in en geniet van alles en iedereen.
'k zou haast kunnen eindigen met een clichésong regel: 
ZING, VECHT.....
Het ga je goed
 JAN





















Jan, 

Als buurman van nr.9 heb ik jou leren kennen als een rustige fijne collega, die tijdens vergaderingen leerlingen in een paar zinnen kon typeren. Geweldig Jan!

Ik hoop. dat je samen met Heleen nog vele mooie jaren zult hebben. 
Bedankt Jan!

INA JUK - MEDEMA




DEAR JAN,

Je was een bijzonder aardige collega wiens subtiele woordgrapjes ik altijd bijzonder heb kunnen waarderen!
Ik mis je nu al .....

ATE

Ha die Jan!
Als vaksectie lichamelijke opvoeding hebben we altijd veel aan jouw goede voorbeeld gehad!

Een korte broek en altijd op de fiets!
Ik wens je de komende tijd heerlijk fietsweer toe!
Groet'n 
GERRIE BURUMA
Ik vind dat Gerrie groot gelijk heeft en ook ik wens je het allerbeste toe.
MEREL

Beste Jan,
Ik zit hier gedeprimeerd op een zonnige middag, op een zwart vel papier te schrijven. Waarom deze dag een zwarte bladzij is, komt doordat men geen foto van mij had. Ze denken zeker dat ik ook al met de vut ben, maar gelukkig al schrijvende en denkende aan jou wordt deze bladzij steeds zonniger en witter.(letterlijk + fig.)
P.S. (Ze hebben me net op de foto gezet.)
Het is nog steeds wennen, dat je hier niet meer op school werkt. Nog bedankt voor de jaren dat we collega's waren.
Zaken als, ronde tafelconferenties, aan de waterkant zitten, voetbal toernooi, badminton, volleybal vis, examen zingen, blijven in herinnering.
Nogmaals je was een fijne, rustige, relativerende, adviserende, humoristische collega. Bedankt
Gelukkig zijn er nog wat maatjes over en dat doet me denken aan "WAT IN HET VAT ZIT......" (gerus)
Jan geniet maar lekker van je wel verdiende "vut"
DIRK

Jan,
Bedankt voor je gezelligheid, je grappen, je woordspelingen.
Geniet van je vrijheid.
ANTJE
Jan, ik wens je veel fietsplezier in de toekomst en ik hoop dat je er nog heel lang van kunt genieten.
LIA








Geen opmerkingen:

Een reactie posten