dinsdag 7 februari 2012

WERELDKAMPIOEN 2010

Van
JAN THIJS DE HAAN
Aan
Jan Mark en Marthijs en Lianne de Haan

DE HAANTJES



Gisteren hebben zich Duitsland en Spanje geplaatst voor de halve finales. Nederland en Urugay een dag al eerder. Dinsdag en woensdag zijn de halve finales 's avonds om 20.00 uur, Dinsdag Nederland - Urugay en woensdag Duitsland - Spanje. Ik hoop op Nederland - Spanje, maar Duitsland mag ook in de finale. 
Uruguay mist zijn beste voetballer in de halve finale, die voetbalt bij Ajax en daarvoor Groningen. Nederland moet dat kunnen winnen. 
De uitslagen waren verrassend. Daarom was het een interessant tournooi. De beste ploegen zijn Nederland en Spanje. Maar ik denk, dat Duitsland te sterk is voor Spanje, omdat Torres terugkomt van een blessure en nog niet zijn oude niveau nog niet bereikt, helaas. Het zal wel weer een herhaling worden van 1974 maar met een omgekeerde uitslag. 
Dus wordt Opa Wereldkampioen.
Voor het eerst, wat niet lukte in 1974 en 1978.
PA

Aan
JAN THIJS DE HAAN













VAN
LIANNE

Hey Opa. 

Ik hoop ook dat Nederland wereldkampioen wordt, dat zou wel heeeeeeeel leuk zijn!!Ik heb zo'n voorgevoel dat het Nederland - Duitsland gaat worden.
Ik heb de wedstrijd Spanje - Paraguay gisteren ook gezien, vond de Spanjolen echt niet goed spelen, ik kan me niet voorstellen, dat iedereen ze nog als favoriet bestempelt Nu vond ik Paraguay overigens net zo slecht, net of bij beide ploegen de spelers niet echt goed op elkaar ingespeeld waren. 
Ik gunde het de Paraguayanen meer. Bij Nederland zijn ze onderling beter op elkaar ingespeeld; ze kunnen beter vooruit kijken, en dan met elkaar de aanval inzetten. En Nederland vind ik veel energieker.
Nou, we zullen zien, wat het dinsdag wordt. Wij zitten weer in de kroeg; voor een groot scherm! Heeeeeeeeeeeeel veel plezier met kijken, en stuur ma maar de kamer uit. (dan scoren ze).
Dikke kus Lianne!!!! 

Van
OPA








Aan
DE HAANTJES





Hallo,Ik begrijp al, hoe het zit! Als ik een kind of een kleinkind krijg, dan komt er altijd een tweede prijs. Onthoudt de jaren: 1974, 1978, 2010.Nederland was even sterk.. Spanje had iets meer mazzel, maar wel verdiende mazzel.!Waar blijft mijn prijs van het jaar 2010?
Opa. 
Aan
OPA









Van
MARTHIJS







Nooit! Wel 3 keer een tweede! Neeeeeeeee weer geen wereldkampioen. Ik ben nog nooit zo zenuwachtig geweest en omdat het een finale was nog heb ik nooit zo'n spannende wedstrijd gezien. De sfeer was ongelofelijk. 
Bennie en ik fietsten in het oranje naar de stad. Mensen in het oranje zwaaiden en schreeuwden ons toe. Auto's toeterden,  als ze ons voorbij reden. Een oude vrouw zei, toen ze ons tegemoet kwam en voorbij fietste: Spanje gaat toch winnen!
Haha, toen konden we er nog om lachen en dat alles alleen, omdat we een oranje shirt aan hadden.Vlak voor de kroeg, al in euforische stemming, kwam er een auto uit het niets achter afgeplakt hekwerk weg. Bennie kon hem nog ontwijken kung- fu stijl, maar die oude lul uit Groningen natuurlijk niet. Ik knalde er vol op met de fiets. Ach ja, had ik mijn val- moment van het jaar ook weer gehad.Zoals altijd had ik niets, niet eens een schrammetje. De Belg in de auto was zeer bezorgd, vooral of dat er schade aan mijn fiets was , die hij dan zou moeten betalen. Hij wou er ook absoluut geen politie bij, dus hij begon alvast te bieden. Zoals bij een goede schwalbe stelde ik me ontzettend aan om de sfeer er in te houden, maar toen ik zag dat Bennie en de toegesnelde mensen in het oranje uitgedost dachten, dat ik echt zwaar gewond was, suste ik het maar. 
Ik greep mijn fiets en wenste de chauffeur een mooie finale en we liepen naar de kroeg, bestelde een ferme Belgische pint en proosten erop, dat ik gelukkig niet de finale in het ziekenhuis hoefde te zien.
We gingen zitten en ik keek met Bennie naar de mooie Bavaria jurkjes. Zo! We waren klaar voor een mooie finale. De niet Belgen waren voor Spanje, de Hollanders voor Holland en de Belgen hadden wel oranje aan, maar kwamen alleen voor de sfeer, ofwel de ambiance, zoals ze zelf zeggen en natuurlijk de Bavaria jurkjes, barkruk, groot scherm, pintjes, veel mensen, buvuzelas. We verloren in de verlenging, het was niet mogelijk, toch gebeurde het. Ik wist niet, dat een volle kroeg zo snel leeg kon stromen, echt iedereen ging weg inclusief de mensen die voor Spanje waren. 
Bennie en ik verdronken ons verdriet met nog een goeie Belgische goud- gele rakker en we dropen af op zoek naar ons bed om te dromen van een gewonnen finale en geweldig feest in het hart van Antwerpen. 
Nu zit ik wakker achter mijn pc met een kater.  Het goede nieuws, is dat ik van Peter, die gaat verhuizen zijn veel te grote tv krijg. Ik tob over een plek op mijn kleine kamer en denk al na over hoe ik op dit veel te groot apparaat Robert Geesink de Tour de France gaat winnen van Andy Sleck in een belachelijk moeilijke bergetappe, omdat een Duitse fan langs de weg per ongeluk zijn vlag in het wiel van Andy hangt en een Catalaanse hond blaffend voor Robert uitrent en Robert totaal vergeet, dat hij in de tour zit en alleen denkt: Ik pak die Spaanse hond. Totdat hij over de finish fietst en beseft, dat hij de eerste is,

Marthijs de Haan

Van
OPA










Aan
MARTHIJS








Hoi Marthijs,
Je had wel stinkend rijk kunnen worden, als je na je val, was blijven liggen.Je had schade vergoeding kunnen vragen.Heb je je zijn naam en adres gevraagd?Maar het is belangrijk, dat je er goed van af gekomen bent.
Oranje is vandaag gehuldigd alsof ze kampioenen waren. Geweldig om te zien, een pleister op de wond, letterlijk en figuurlijk.Van de tour weet ik niks, want daar begrijp ik niks van.Ik vind, dat voor een simpele ziel, als ik niet te volgen. 
Een groet van je moeder 
Aan
OPA









Van
LIANNE




Eerste prijs. Nooit! wel 3 keer een tweede!Hahahaaaaaa.die prijs heb je dus vandaag gekregen: een gezonde kleindochter!!!
Lianne de Haan

Van
OPA


Kinderen,
Dit is ze. Ze is een (tweede) meisje en ze is vice- wereldkampioen. Geboren op 14 juli 2010.



OMA en OPA DE HAAN
 Bij de doopplechtigheid, zal ik een nieuwe foto sturen. Wij werden gebeld om ongeveer 15.30 uur.
Groeten van Opa en Oma de Haan 
Aan
OPA en OMA










Van
JAN MARK DE HAAN



Vice- wereld kampioen 
Haha, nee hoor, maar hier komen wat foto's van de echte;-Wij mochten helaas vandaag niet naar het patiƫnthotel omdat Lisa naar de afdeling perinataal moest omdat ze na de bevalling niet kon plassen. Ik mag daar niet overnachten, ik ben dus thuis en kan even wat foto's sturen.
Groetjes 
De vader  

Van
OPA en OMA











Aan
De HAANTJES uit ZWEDEN


Jan Mark en Lisa,
Gefeliciteerd met jullie dochter. Ze is geboren in Zweden op een Franse feestdag., le quatorze juillet 2010, als vice- wereldkampioen.Wij zijn al benieuwd naar de namen!Wat vindt Olivia ervan?
Opa en Oma 


De namen zijn:
                           EMMA EVA LIANNE 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten